Senin, 07 November 2016

latihan soal 65

Text 3
How to make a Balloon Powered Rocket
You will need a balloon, sticky tape, sensors, string, a plastic drinking straw.
1.      Thread the string carefully through the drinking straw.
2.      The one end of the string to an object (tree, door handle, post, and so on)
3.      The other end of the string to something ten meters away making sure that the string is tight.
4.      Cut two pieces of sticky tape.
5.      Gently blow a little air into the balloon.
6.      Hold the end of the balloon tightly so the air does not escape.
7.      Tape the balloon firmly to the straw.
8.      Blow more air into the balloon and again hold the end tightly.
9.      Quickly release the end of the balloon and watch it travel along the string.

1.      What is the genre of the text?
            a. Procedure                                        c. exposition                               e. spoof
            b. report                                               d. narrative

2.      What is the communicative purpose of the text?
a. To tell the story of a balloon
b. To retell the event
            c. To explain the steps how to make a balloon power rocket
            d. To describe the balloon
            e. To inform the reader how to do something

3.      What is the goal of the text?
            a. Telling about the balloon powered rocket
            b. Making a balloon powered rocket
            c. Making a rocket power balloon
            d. Powered rocket with balloon
            e. Powered rocket is a balloon

4.      “You will need a balloon, sticky tape, sensors, string, a plastic, drinking, straw.”
      What do we call this part of the text?
            a. Goal                                                 c. Event                                   e. Materials
            b. Step                                                 d. Coda

5.      How many materials are needed to make a balloon powered rocket ….

            a. 3                         b. 2                            c. 4                        d. 5                        e.6

Related Posts:

  • materi 16 Kegiatan Pembelajaran Mengamati Kegiatan yang dilakukan pada tahapan ini yaitu kegiatan yang memaksimalkan pancaindra dengan cara melihat, mendengar, dan membaca, atau menonton. Yang diamati adalah Materi berbentuk fung… Read More
  • materi 17Menanya Pada tahapan kegiatan menanya merupakan proses mengkonstruksi pengetahuan berupa konsep yaitu tentang fungsi sosial dari teks dan prosedur tentang struktur teks melalui diskusi kelompok atau diskusi kelas. Pada proses… Read More
  • materi 15 Lingkup Kompetensi Materi Bahasa Inggris SMP/MTs Kompetensi a. Menunjukkan perilaku yang berterima dalam lingkungan personal,sosial budaya, akademik, dan profesi; b. Mengidentifikasi fungsi sosial, struktur teks dan uns… Read More
  • materi 18Mengumpulkan Informasiereksplorasi/bereksperimen Kegiatan mencoba atau mengeksplorasi adalah kegiatan untuk menginternalisasi pengetahuan dan keterampilan yang baru saja diperoleh/dipelajarai. Pada proses ini peserta didik be… Read More
  • materi 13Melakukan berbagai kegiatan dengan bahasa Inggris Apapun yang kita pelajari pada akhirnya harus bermanfaat bagi diri sendiri maupun orang lain. Hal ini hanya bisa dilakukan jika siswa mampu mengomunikasikan karyanya dengan li… Read More

0 komentar:

Posting Komentar